دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی چیست؟

 سانتریفیوژ یکی از دو نوع روتور را شامل می شود که لوله ها را در محل جداسازی قرار می دهد. روتورهای زاویه ثابت لوله ها را با زاویه پایدار (معمولاً 45 درجه) نسبت به محور چرخش نگه می دارند. یک روتور سطل نوسان با اعمال نیروی گریز از مرکز بیرون می زند و سلول ها را در زاویه تقریبی 90 درجه نسبت به زاویه چرخش نگه می دارد. 

به یاد بیاورید که مواد متراکم تری نسبت به زاویه نیروی گریز از مرکز جدا می شوند. بنابراین در روتورهای سطل چرخان ، مواد گلوله شده در انتهای لوله سانتریفیوژ مخروطی شکل می گیرند در حالی که لوله های پردازش شده در روتور با زاویه ثابت رسوب را در کنار آن ایجاد می کنند. اگر مواد جامد در زاویه لوله گیر کنند ، این می تواند مشکل ساز باشد.

این واقعیت که روتورهای سطل چرخان موقعیت رسوب گذاری برتر را ارائه می دهند ، آنها را در انتخاب بیشتر برای سانتریفیوژ نمونه ها در بیشتر شرایط انتخاب می کند. با این حال ، روتورهای زاویه ثابت مزایای ارزشمندی را ارائه می دهند که اغلب آنها را به یک انتخاب مطلوب تر تبدیل می کند. آنها چه هستند؟ اول ، به دلیل فاصله ساده و کارآمد لوله ها ، یک روتور با زاویه ثابت می تواند مقدار بیشتری از لوله ها را در مقایسه با نمونه سطل چرخان خود نگه دارد و این امر برای کاربردهای با توان بالا کاربردی تر است. بعد ، در نتیجه طراحی سفت و سخت مواد آلیاژ فلز ، روتورهای ثابت می توانند نیروهای گرانشی بسیار بیشتری را که هنگام جداسازی ماکرومولکول های بیولوژیکی مانند RNA ، DNA و پروتئین لازم است ، تحمل کنند. سرانجام ، محققان اغلب مایلند مواد گلوله شده را بارها پس از سانتریفوژ شستشو دهند. قرار دادن گلوله در كنار لوله باعث مي شود كه راحتتر با محلول شستشو داده شود بدون اينكه امكان برهم زدن گلوله وجود داشته باشد.

https://centrifugedevice2020.mystrikingly.com/



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ویژگی های دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی فیدارنیک

چگونه از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میکنند؟

قیمت انواع سانتریفیوژ های پی آر پی