خرید دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی

 . اما مهمتر از آن، یک بار نامتعادل می تواند به شما یا شخص دیگری آسیب برساند. در بدترین حالت، عدم تعادل می تواند منجر به تصادف روتور شود.

کارکنان باید لوله ها یا ظروف را قبل از استفاده از آنها از نظر ترک یا ایراد بررسی کنند و نباید بیش از حد آنها را پر کنند. آنها همچنین باید اورینگ ها، آداپتورها و کلاهک ها را برای علائم سایش یا آسیب بررسی کنند.

هنگامی که کارکنان تجهیزات را راه‌اندازی می‌کنند، باید تا زمانی که سانتریفیوژ به حداکثر دور در دقیقه بدون مشکل تعادل یا صدا برسد، بمانند. وقتی عملیات کامل شد، تا زمانی که روتور کاملاً متوقف نشده است، نباید درب را باز کنند.

انتظار قبل از باز کردن درب باعث می‌شود تا در صورت شکسته شدن لوله، آئروسل‌ها ته نشین شوند. طبق وب سایت شرکت، از آنجایی که کارکنان ممکن است ندانند لوله شکسته است، اپندورف به آنها پیشنهاد می کند حداقل 10 دقیقه قبل از باز کردن سانتریفیوژ صبر کنند و اگر بدانند لوله شکسته است، 30 دقیقه صبر کنند.

اگر لوله ها حاوی مواد عفونی هستند، بسیار مهم است که حداقل 10 دقیقه پس از توقف کامل روتور صبر کنید.

علاوه بر رویه های عملیاتی مناسب، تعمیر و نگهداری منظم عمر تجهیزات را افزایش می دهد و عملکرد ایمن را تضمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مراحل تمیز کردن، ضدعفونی کردن و استفاده از روان کننده و روغن ضد خوردگی برای روتورها و محفظه سانتریفیوژ است.

مایلیم متذکر شویم که همه معرف های پاک کننده/ضدعفونی کننده برای سانتریفیوژها مناسب نیستند. این نوع تجهیزات از قطعات ساخته شده از مواد مختلف مانند فولاد، پلاستیک و لاستیک تشکیل شده است. بنابراین، مهم است که یک محلول تمیزکننده/ضدعفونی کننده مناسب انتخاب کنید که نه قطعات فلزی را خورده و نه طول عمر قطعات پلاستیکی را کوتاه کند. استفاده از روان کننده ها و روغن ضد خوردگی نه تنها برای افزایش طول عمر روتورها، بلکه برای جلوگیری از ریز ارتعاشات غیرضروری که بر روی حساس ترین نمونه ها تأثیر منفی می گذارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

CDC توصیه می‌کند که آزمایشگاه‌ها «یک گزارش کامل و جامع روتور برای هر روتور پرسرعت و اولتراسانتریفیوژ نگهداری کنند که شامل نام‌های کاربری، تاریخ اجرا، مدت زمان، سرعت، کل چرخش روتور، و هرگونه یادداشتی در مورد وضعیت روتور باشد». توصیه می‌کند که آزمایشگاه‌ها ترتیبی دهند که روتورها «آزمایش تنش سالانه و آنالیز تأیید شده کامل» داشته باشند، با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان سانتریفیوژ این خدمات را ارائه می‌دهند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ویژگی های دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی فیدارنیک

چگونه از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میکنند؟

قیمت انواع سانتریفیوژ های پی آر پی