ویژگی های دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی فیدارنیک

 سانتریفیوژ یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین قطعات تجهیزات آزمایشگاهی است که کاربردهای قابل توجهی دارد که شامل تشخیص بالینی و تحقیقات زیست پزشکی می شود. محدودیت اصلی سانتریفیوژهای آزمایشگاهی ماهیت "جعبه سیاه" آنهاست که مشاهده نمونه را به قبل و بعد از سانتریفیوژ محدود می کند. بنابراین، پروتکل‌های بهینه‌سازی شده به آزمون و خطای قابل توجهی نیاز دارند، در حالی که پروتکل‌های بهینه‌نشده زمان را با سانتریفیوژ کردن طولانی‌تر از حد لازم یا مواد به دلیل رسوب‌گذاری ناقص تلف می‌کنند.

 در اینجا، ما یک مخزن لوله سانتریفیوژ مجهز را توسعه دادیم که با چندین سانتریفیوژ تجاری رومیزی سازگار است که می‌تواند آنالیز نمونه در زمان واقعی را در طول سانتریفیوژ ارائه کند. ما سیستم را با نظارت بر جداسازی سلول در طول سانتریفیوژ برای سرعت‌های چرخش، غلظت‌ها، بافرها، انواع سلول‌ها و دماها نشان دادیم. ما نشان می‌دهیم که داده‌های جمع‌آوری‌شده برای اهداف تحلیلی (مثلاً کنترل کیفیت)، یا به‌عنوان بازخورد به کاربر یا ابزار ارزشمند هستند. برای دومی، ما سازگاری را تأیید کردیم که در آن رسوب کامل سانتریفیوژ را خاموش کرد و کاربر را با یک پیام متنی مطلع کرد. 

https://centrifuge.edublogs.org/

سیستم ما عملکرد جدیدی را به سانتریفیوژهای آزمایشگاهی موجود اضافه می‌کند و در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کند و بازخورد مفیدی را ارائه می‌دهد. این افزونه به طور بالقوه برنامه های تحلیلی جدیدی را برای ابزاری که برای چندین دهه تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، فعال می کند.

سانتریفیوژ برای جداسازی اجزای هدف از مخلوط‌های ناهمگن با چگالی استفاده می‌شود. در علوم پزشکی و زیستی، سانتریفیوژها را می توان تقریباً در هر آزمایشگاهی یافت و بخشی حیاتی از روش های روزانه آزمایشگاهی است. کاربردهای سانتریفیوژهای آزمایشگاهی شامل تشخیص بالینی، جداسازی اجزای خون ، جداسازی سلول ها و اجزای سلولی شناسایی انگل و خالص سازی ماکرومولکول ها است.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چگونه از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میکنند؟

قیمت انواع سانتریفیوژ های پی آر پی