تولید و فروش انواع سانتریفیوژ های آزمایشگاهی

 سانتریفیوژ مکانیسم برای جداسازی مخلوط ها (به ویژه آنهایی که از مواد جامد و مایعات تراکم های مختلف تشکیل شده اند) از طریق قرار گرفتن در معرض یک نیروی چرخشی از شدت خاصی است. نیروی گریز از مرکز باعث می شود که اشیا را به عنوان چرخش دور از مرکز حرکت می کند. این یکسان است که توسط یک سانتریفیوژ، یک ابزار قادر به تولید نیروی گریز از مرکز، برای جدا کردن مخلوط در یک آزمایشگاه استفاده می شود.

سانتریفیوژ با فشار دادن تراکم ترین اجزای مخلوط به سمت نقطه ای از محور چرخش کار می کند و حداقل در نقطه نزدیکترین متراکم را ترک می کند. این تکنیک در مصرف روزانه توسط شیمیدان، زیست شناسان و سایر دانشمندان استفاده می شود. به عبارت دیگر، سانتریفوژ مخلوط را ترک می کند تا یک حرکت روتاری را با نیروی شدت بیشتری نسبت به نیروی گرانشی انجام دهد، باعث جامد یا ذرات تراکم بالاتر برای حل و فصل می شود.

https://www.youtube.com/watch?v=wnYwTHMwusg

این یکی از اصولی است که تراکم بر پایه تراکم است: تمام ذرات، زیرا آنها توده ای دارند، تحت هر نیرویی قرار می گیرند. سانتریفوژ، به لطف شتاب گریز از مرکز، اثر مشابه با گرانشی است. ذرات شتاب را تجربه می کنند که آنها را مجبور به حل و فصل می کند.

فرایند سانتریفیوژ دارای طیف گسترده ای از کاربردها در تمام زمینه های زندگی ما، به ویژه در زمینه پزشکی است. دستگاه های سانتریفوژ دارای استفاده های مختلف هستند. به عنوان مثال، جداسازی خون، جداسازی DNA / RNA، جداسازی کشت سلولی و دیگران مانند مطالعه ویروس ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و پلیمرها. 

این نوع سانتریفیوژهای بالا پایان می توانند مخلوط مولکول های اندازه های مختلف یا ذرات میکروسکوپی مانند سلول های خون را جدا کنند. این تکنیک به یک گام اساسی در تجزیه و تحلیل نمونه های خون، به ویژه در آزمایشگاه های بانکی خون تبدیل شده است.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ویژگی های دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی فیدارنیک

چگونه از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میکنند؟

قیمت انواع سانتریفیوژ های پی آر پی